„Kokedama – wiszący ogród”

- Nie byłbym w stanie wskazać najlepszej pracy – mówił Starosta Olkuski Bogumił Sobczyk podczas wręczania  nagród w konkursie „Kokedama – wiszący ogród”. Dzieła młodych artystów zachwyciły gości, którzy w Zespole Szkół Nr 4 w Olkuszu podziwiali efekty pracy uczestników konkursu.

Kokedama to „kule mchu”, czyli japoński sposób uprawiania roślin bez doniczek. Roślinę umieszcza się w uformowanej kuli z mieszanki torfu, podłoża i wody, którą następnie owija się mchem i obwiązuje sznurkiem.

- Każda z tych prac jest niepowtarzalna i wyjątkowa. Bardzo się cieszę, że po raz kolejny w Zespole Szkół Nr 4 odbywa się taki konkurs. Jego efekty mówią same za siebie. Gratulujemy wszystkim uczestnikom. Wziąć udział w takim konkursie to jest coś – wymaga sporo czasu, kreatywności, staranności i pomysłowości. To dla nas zaszczyt, aby wręczyć nagrody tak utalentowanym młodym artystom - mówił starosta Bogumił Sobczyk.

A oto nagrodzeni uczniowie:

  • Nagroda specjalna przyznana przez Koło Młodych Ekologów – Kacper Gil - Zespół Szkolno – Przedszkolny w Braciejówce
  • I miejsce – Anna Nocoń - Zespół Szkolno – Przedszkolny w Zedermanie
  • II miejsce – Hubert Mączka – Szkoła Podstawowa w Kosmolowie
  • III miejsce – Filip Chmist – Szkoła Podstawowa Nr 3 w Olkuszu

Wyróżnienia:

  • Mateusz Kołodziejczyk – Zespół Szkolno – Przedszkolny w Braciejówce
  • Natalia Pokwap – Szkoła Podstawowa w Jaroszowcu
  • Kamil Gałka - Zespół Szkolno – Przedszkolny w Zedermanie
  • Bartłomiej Pacia - Zespół Szkolno – Przedszkolny w Bydlinie

Na wręczeniu nagród obecni byli: Starosta Olkuski Bogumił Sobczyk, Wicestarosta Rafał Czeladzki, Dyrektor Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa w Olkuszu Starostwa Powiatowego w Olkuszu Jan Książek oraz Doradca ds. Klimatu i Środowiska Łukasz Zarzycki.

Konkurs adresowany do uczniów klas IV – VIII szkół podstawowych został zorganizowany przez Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa w Olkuszu Starostwa Powiatowego w Olkuszu oraz Zespół Szkół Nr 4 w Olkuszu.


 

 


Drukuj